Samen verantwoordelijk voor reparatieverzoeken
1 juli 2016
Vanaf 1 juli aanstaande gaan IJsseldal Wonen, Installatiebedrijf Eefting en Kreunen Bouw intensiever samenwerken bij het uitvoeren van reparatieverzoeken.
De traditionele werkwijze waarbij de woningcorporatie de opdracht voor reparaties uitzet en na uitvoering door Eefting – Kreunen weer controleert, laten we los. We worden samen verantwoordelijk voor het hele proces; van het aannemen van reparatieverzoeken tot en met de uitvoering en financiële afronding ervan.
Eefting en Kreunen werken al langer samen voor IJsseldal, maar na 1 juli 2016 zal dit nog intensiever worden met één aanspreekpunt en één telefoonnummer.
Door de nieuwe verdeling van de onderhoudstaken over twee partijen is het werkgebied ook uitgebreid.
Lagere kosten, tevreden huurders en hogere kwaliteit.
Dat is ons gezamenlijke doel. Doordat we ons samen verantwoordelijk voelen voor het hele proces, kunnen we slimmer organiseren met elkaar. Zo worden werkzaamheden, die nu nog dubbel worden uitgevoerd, samengevoegd en ICT systemen op elkaar aangesloten. Het efficiënter plannen leidt niet alleen tot lagere onderhoudskosten, maar ook tot een hogere huurderstevredenheid en een hogere kwaliteit van het onderhoud.
Melden van reperatieverzoeken.
We starten per 1 juli 2016 met deze nieuwe vorm van samenwerking en bouwen het steeds verder uit. De huurder merkt hier nog niet meteen veel van. Zij kunnen nog gewoon via IJsseldal Wonen hun reparatieverzoek melden. Het voordeel voor hen is wel dat zij nu direct worden doorverbonden met Eefting – Kreunen en gelijk een afspraak kunnen maken. Zij hoeven dus niet meer te wachten totdat er wordt gebeld voor een afspraak. Ook zult u vaker de vakmannen van Eefting- Kreunen in de wijk aan het werk zien.